N-VA stapt ook dit jaar mee met de Gay Pride

Door Piet De Bruyn op 28 april 2016, over deze onderwerpen: Gelijke kansen, Diversiteit, Holebi's en transgenders, N-VA, Anders durven denken en doen
N-VA stapt mee met de Gay Pride

Een bonte stoet van duizenden holebi's, transgenders en hun vrienden, dat is onmiskenbaar de jaarlijkse Pride. De straten van Brussel ontvangen de unieke optocht dit jaar op zaterdag 14 mei. En de N-VA stapt naar jaarlijkse traditie ook nu weer mee.

De deelname van de N-VA aan de Pride is zo oud als de N-VA zelf. Ook dit jaar tekenen we graag present. Door deel te nemen aan de jaarlijkse Pride maken we immers duidelijk dat de N-VA geen pleinvrees heeft. Al jaren zijn we in het parlement voortrekkers van de verankering van de wettelijke gelijkwaardigheid van holebi’s en transgenders én van hun maatschappelijke aanvaarding. En dat vinden we vanzelfsprekend. Een discriminerend onderscheid maken op basis van geaardheid of genderexpressie is onaanvaardbaar. Met federaal staatssecretaris Elke Sleurs én Vlaams minister Liesbeth Homans, beiden bevoegd voor Gelijke Kansen, dragen we nu bovendien verantwoordelijkheid op regeringsniveau. En dat doen we met overtuiging!

Internationale solidariteit

Net als elk jaar staan we ook nu weer stil bij de internationale context. Nog steeds zijn er landen waar homoseksualiteit bij wet verboden is en soms zelfs met de dood wordt bestraft. Internationale solidariteit is voor de N-VA geen loos begrip. We dringen er telkens weer op aan om op het internationale vlak steeds het belang van respect voor de mensenrechten te beklemtonen en daarbij expliciet te verwijzen naar holebi’s en transgenders. Daarom blijft de Pride én onze aanwezigheid daar absoluut noodzakelijk.

En verder vieren we op de Pride gewoon feest. Diversiteit is immers de basis van een leefbare samenleving. Daar is de N-VA al lang van overtuigd.

Folder

Meer weten? Download hier de folder en lees hem in PDF-formaat (981 kB).

Nog vragen?

Het N-VA-holebinetwerk coördineert de deelname van de N-VA aan de Pride. Heb je nog vragen? Aarzel dan niet en stuur ons meteen een berichtje: holebi [at] n-va.be.

The average score is